.Communicatie


LHC Roomburg vindt het belangrijk om goed met elkaar te communiceren over de club en haar activiteiten. Hiervoor worden verschillende communicatiekanalen gebruikt zoals de website, de nieuwsbrief, het clubmagazine, Facebook, Twitter en niet te vergeten onze eigen Roomburg app.

De vrijwilligers van de Roomburg Communicatie Commissie(RoCoCo) doen hun uiterste best om alle nieuwsberichten bij te houden op social media, maar blijven afhankelijk van input vanuit de teams. Een vriendelijk verzoek dus om de commissie via [email protected] op de hoogte te houden van de ontwikkelingen. Foto’s en berichten over zwaarbevochten overwinningen, nipte verliezen, leuke toernooien, gezellige teamactiviteiten etc. worden zeer gewaardeerd.

Website Roomburg
De website wordt gebruikt als basis voor alle nieuwsberichten, mededelingen, wedstrijdinformatie (wedstrijdschema’s, teaminformatie en competitiestanden) en meer algemene informatie. Door in te loggen op de website kom je als Roomburg lid in LisaTeam, waar je eigen gegevens en die van jouw team kan inzien en beheren (afhankelijk van jouw rol in het team).

Roomburg App
Op de mobiele telefoon is de Roomburg-app te downloaden. Dit is een zeer complete app met zowel gegevens over je eigen team(s), maar ook over de hockeyclubs, wedstrijden etc. kunt terugvinden. In het wedstrijdschema kan je doorklikken op wedstrijden om alle details te zien. In de agenda staan alle activiteiten voor jouw team(s) en de club overzichtelijk op een rij en de nieuwsberichten op de website zijn ook te lezen op de app. Gebruikers van de app ontvangen ook pushberichten die worden verstuurd bij afgelastingen, zeer bijzondere gelegenheden etc. Er wordt terughoudend gebruik gemaakt van het verzenden van pushberichten. 

De app is gratis te downloaden in de AppStore of op Google Play. Om in te loggen gebruik je jouw lidnummer. Dit nummer is te vinden op de contributiefactuur en wordt aan het begin van het seizoen naar alle leden gemaild.

Voor informatie over onze Roomburg app en LisaTeam (inloggen via deze website) kun je ook terecht bij Veel gestelde vragen.

Social media
Onze website en app zijn belangrijk, maar zeker niet de enige media waarmee we contact zoeken met onze leden. De website wordt gebruikt voor meer statische informatie en op social media is plaats voor evenementen en leuke berichten, foto’s en filmpjes van teams. Dit soort berichten zetten we door via Facebook, Instagram en Twitter. Blijf op de hoogte van de actualiteiten van HC Rotterdam en voeg de club toe aan je eigen social media accounts.

Overigens is een behoorlijk aantal teams ook met hun eigen account te vinden op social media. Het is niet goed de bestaande accounts onbeheerd achter te laten. Beheerders van de teamaccounts op social media wordt aan het einde van het seizoen gevraagd om het account goed over te dragen aan de teammanager van het nieuwe team en de [email protected].nl hierover te informeren.

Mail en SMS
De persoonlijke communicatie met onze leden gebeurt elektronisch. Mails van Roomburg gaan naar de e-mailadressen die in jouw profiel in LISA Team en in de Roomburg app staan. Het is de verantwoordelijkheid van de leden om het juiste e-mailadres te registreren en up-to-date te houden. Klopt jouw e-mail adres niet, dan ontvang je dus geen mails.

In urgente gevallen is mail niet handig en worden SMS'en gestuurd, bijvoorbeeld bij last minute afgelastingen van wedstrijden. Daarvoor worden de 06-nummers gebruikt die in LisaTeam en in Roomburg app in ieders profiel staan.

Het actueel houden van jouw contactgegevens kan je doen in Lisa Team en Roomburg app.

Nieuwsbrieven en Magazin
Roomburg verstuurt maandelijks per mail een nieuwsbrief. Alle belangrijke zaken die betrekking hebben op de vereniging, zoals evenementen, wedstrijden en mededelingen over de organisatie staan hierin opgenomen. Daarnaast wordt elk seizoen tijdens de winterstop een magazin verspreid. In het magazin nemen we wat meer tijd en ruimte om zaken nader te belichten. Daarnaast zijn ze natuurlijk een platform voor onze trouwe steunpilaren, de sponsors en adverteerders.

Narrowcasting
In het clubhuis is een aantal schermen te vinden waarop het zogenaamde narrowcastingprogramma wordt uitgezonden.

Uiteraard zijn alle digitale hulpmiddelen een uitkomst, maar een goed gesprek wordt zeker niet uit de weg gegaan. Mocht je iemand ergens over willen spreken, aarzel dan niet en neem contact op. Onze vrijwilligers zijn het gemakkelijkst te bereiken via de mail en kunnen desgewenst ook een afspraak met je maken. De mailadressen van het bestuur en de commissies staan op onze website onder Vereniging / Bestuur en Vereniging / Commissies.

Heb je tips, vragen of ideeën voor de RoCoCo? Stuur dan een mail naar [email protected].